woensdag 29 maart 2017

Ga je mee naar Foxley Village?

Afgelopen week kwam deze foto voorbij in een mailtje naar mij...
Als groot vossen fan kwam ik niet meer los van deze vrolijke 'Foxley Village Quilt'


In de pen geklommen en contact gezocht Natalie Bird van The Birdhouse die deze quilt heeft ontworpen. Zij vertelde mij dat deze quilt in 2016 als B.O.M. is verschenen in het Australische quilt tijdschrift 'Homespun'. Deze B.O.M. bleek een groot succes en enkele nummers van dit magazine zijn hierdoor reeds uitverkocht.

Omdat zij dit jammer vond voor de quiltsters in de rest van de wereld heeft zij daarom besloten de quilt in eigen beheer opnieuw uit te geven...


Maar goed nieuws!
Na overleg met Natalie is er besloten dit patroon naar Nederland te halen.
Bij de Quilt Ster is het verkrijgbaar als los patroon, maar....

Vanaf JUNI 2017 ook als complete B.O.M.!
 

Natalie heeft haar originele quilt gemaakt met 100% Tilda stoffen.
Omdat niet alle stoffen meer verkrijgbaar zijn heb ik moeten zoeken naar een mooi alternatief. Ook ik ga voor de uitstraling die deze (originele) quilt heeft: een vrolijke en kleurrijke quilt.

De stoffen die in de B.O.M. gaan zitten is een selectie van Tilda, Reproductie en Feed Sac stoffen, gecombineerd met hier en daar een stipje en een ruitje.
Totaal zal het een warm en vrolijke uitstraling krijgen.


Nog een paar close up van de originele quilt:



Wil je meer informatie, Klik dan door naar onze webpagina.
KLIK HIER voor de B.O.M.
KLIK HIER voor het patroon.